Сайт сучасних музичних композицій :: Скорик Мирослав Михайлович :: Критика


Скорик Мирослав Михайлович :: Критика
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасних музичних композицій

Бібліотека композиторів | Музиканти нашого клубу | Спілкування | Музичні студії | Контакти | Новини |  

 
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<
e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >

Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...

Пошук






Скорик Мирослав Михайлович

Скорик Мирослав Михайлович :: Критика

Творчість | Біографія | Критика

У 2015 році музична громадськість України відзначила 50-річчя прем'єри легендарного фільму “Тіні забутих предків” режисера Сергія Параджанова. Фільм, знятий на кіностудії імені О.Довженка, вийшов на екрани у вересні 1965 року. Не всі знають, що музику до цього фільму написав композитор Мирослав Скорик. У 1965 році композиторові було лише 27 років. Через рік після прем'єри М.Скорик написав “Гуцульський триптих”- твір, побудований на музичному тематизмі кінофільму.
       С.Параджанов не випадково запросив до співпраці саме композитора Скорика. Режисер вважав, що впоратися із “карпатською” темою зможе тільки музикант, який народився в Західній Україні. А Мирослав Скорик - родом з Галичини. Параджанов поставив Мирославу Скорику завдання створити для фільму «геніальну музику». Сам же композитор згодом оцінив свою роботу, як «достойну».
       Крім авторської музики Скорика у фільмі звучить народна музика в автентичному виконанні. В обрядових сценах було задіяно мешканців села Криворівня Верховинського району Івано-Франківської області, де й проходили зйомки. У фільмі ви почуєте мелодії весільних музи́к, народні голосіння, колядки, щедрівки та веснянки, а також звучання карпатських інструментів, таких, як флояр, коза, дримба, трембіта. Композитор згадував: “Гуцулів навіть возили до Києва, щоб записати їх у павільйоні. Таких звукозаписів доти не було. А ще пам’ятаю, як нам треба було записати трембіти. Просто неба це було важко зробити. Тому Параджанов “запхав” у літак і привіз до Києва десятеро трембітярів, разом із трембітами. Інструменти везли у пасажирському салоні”.
       За визначенням сучасних дослідників, «такого багатства звукових складових до „Тіней забутих предків“ не знав жоден український фільм, що є однією з новаторських ознак стрічки» (Оксана Бут). Музичне полотно фільму дійсно стало міфопоетичною симфонією, без якої «Тіні забутих предків» неможливо уявити.
       Один із велетнів культури ХХ століття, Дмитро Шостакович після перегляду фільму «Тіні забутих предків» написав композитору листа: «С великим восторгом слушал вашу удивительно прекрасную музыку!»

Нові композиції