Сайт сучасних музичних композицій :: Губаренко Віталій Сергійович :: Критика


Губаренко Віталій Сергійович :: Критика
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасних музичних композицій

Бібліотека композиторів | Музиканти нашого клубу | Спілкування | Музичні студії | Контакти | Новини |  

 
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<
e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >

Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...

Пошук






Губаренко Віталій Сергійович

Губаренко Віталій Сергійович :: Критика

Творчість | Біографія | Критика

Особливе місце в творчості В.Губаренка належить творам, які написані для музичного театру. Незгасаючий інтерес композитора до оперної та балетної музики зумовлені потужним впливом на духовний світ митця Романа Олексійовича Черкашина - режисера, театрального педагога, актора театру Леся Курбаса "Березіль". Протягом життя Губаренко створив 13 різножанрових опер та шість балетів, сюжетно розмаїтих, цікавих за драматургією та стилістикою.
       Вершинами лірико-психологічної лінії в оперній творчості митця є моноопери "Листи кохання" (1971) за новелою "Ніжність" А.Барбюса, "Самотність" (1992-1993) за "Листами до невідомої" П.Меріме та ліричні сцени "Монологи Джульєтти" (1998) за В.Шекспіром.
       Моноопера для сопрано та оркестру “Листи кохання” (“Ніжність”) написана у 1971 році. Опера фактично позбавлена сценічної дії та зовнішніх ефектів. В її основі — вокальні монологи героїні — чотири листи, які вона пише коханому Луї після розлуки. Не в силах перенести цей розрив вона вирішує піти з життя. Але у спогадах свого коханого вона має залишатися живою, тому й датує свої листи майбутнім часом. Ці листи він прочитає вже після її смерті - на другий день, через рік, через одинадцять та через двадцять років. Уся увага зосереджується на душевному стані головної героїні. Тут панує образ безмежної ніжності, якою сповнена уся музика твору.
       Прем'єра моноопери Губаренка “Листи кохання” (“Ніжність”) відбулася на київській філармонічній сцені у тому ж 1971 році. Першою виконавицею була молода харківська співачка Валентина Соколик, якій композитор і присвятив цей твір. Після прем'єри Губаренко подарував співачці клавір опери з написом: "О, Валентино, спасибі тобі за цей опус!” Пізніше Валентина Соколик запише платівку опери “Ніжність”, разом із Державним симфонічним оркестром України під керуванням Стефана Турчака.
       В моноопері існує тільки один персонаж, тільки одна вокальна партія, але яка ж це чудова можливість для будь-якої співачки - царювати на сцені без партнерів. Тільки музика й ти — прекрасна можливість показати увесь спектр свого голосу, акторський талант та психологічно-емоційні тонкощі жіночої натури! Вже через рік після прем'єри в київській філармонії монодрама В.Губаренка побачила світло рампи на сцені Київського державного театру опери та балету (29 листопада 1972 року). У цій постановці взяли участь відома українська співачка Євгенія Мірошниченко, диригент І.Гамкало та режисер В.Бегма. Прем’єра спростувала сумніви скептиків, які стверджували, що твір може існувати лише у концертному виконанні. Протягом багатьох років опера “Листи кохання” неодноразово звучала в різних постановках, на сценах різних театрів СРСР. Твір Губаренка полюбився слухачам, і згодом увійшов у золотий фонд вітчизняного музичного мистецтва.

Нові композиції