Сайт сучасних музичних композицій :: Барвінський Василь Олександрович :: Критика


Барвінський Василь Олександрович :: Критика
UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасних музичних композицій

Бібліотека композиторів | Музиканти нашого клубу | Спілкування | Музичні студії | Контакти | Новини |  

 
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<
e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >

Зараз на сайті - 1
Немає нікого ;(...

Пошук






Барвінський Василь Олександрович

Барвінський Василь Олександрович :: Критика

Творчість | Біографія | Критика

"3начення Барвінського в історії розвитку української музики величезне не тільки тому, що він в рішучий спосіб повернув західноукраїнську музику на новий шлях, не тільки з огляду на високу мистецьку якість його творів, з яких багато були першими цього роду в нашій літературі, а й з огляду на його безпосередній вплив на цілу генерацію західноукраїнських композиторів та піаністів. Усі, без винятку, були або безпосередніми учнями Барвінського (З.Лисько, М.Колесса, Ст.Туркевич-Лукіянович, Р.Савицький. Д.Каранович, Б.П'юрко) або були з ним в постійнім особистім контакті, як товариші по праці та приятелі, що теж не могло не відбитися на їх творчості чи діяльності, як у випадку С.Людкевича та Н.Нижанківського" (Рудницький А. Про музику і музик. - Нью-Йорк - Париж - Сидней - Торонто, 1980).
       
       Композитор Василь Барвінський увійшов до історії української музичної культури, як автор численних фортепіанних творів. Це мініатюри ("Наше сонечко грає на фортепіано", "Колядки і щедрівки", "Шість мініатюр на українські народні теми", "Українські народні пісні для фортепіано", "Прелюдії" та ін.) та твори великої форми: Концерт фа мінор для фортепіано та симфонічного оркестру (знайдений у далекій Арґентині американським вченим-бібліографом Романом Савицьким-молодшим), Соната Cis-dur. У творчому доробку Барвінського є твори для віолончелі і фортепіано ("Соната", "Варіації", "Сюїта", "Ноктюрн", "Думка"), камерно-інструментальні композиції (Секстет, Тріо, Квінтет), оркестрові твори (Українська рапсодія).
       Окрему групу становлять вокально-симфонічні полотна ("Українське весілля" для мішаного хору, квартету, солістів, оркестру, "Заповіт" на сл. Т.Шевченка для хору, соло басу в супроводі симфонічного оркестру, "Наша пісня, наша туга" на сл. С.Черкасенка для хору з оркестром, "В перші роковини" на сл. П.Карманського для мішаного хору, соло і симфонічного оркестру, "94-й псалом Давида" - для соло тенора з оркестром, дві пісні на слова Івана Франка "Місяцю, князю", і "Блаженна будь поміж женами" та ін.).
       В жанрі хорової музики варто згадати "Пісні з Богогласника" для мішаного хору, пісня в супроводі фортепіано "Співа Західна Україна" (сл. Ю.Шкрумеляка); "Шевченкова хата" (сл. Б.Лепкого) - "Колосися ниво" (сл. Б.Лепкого), "Не гнути нам голов" (сл. А.Курдидика), а cappella та ін. Відзначимо й солоспіви "Ой, поля, ви поля", "Вечером в хаті", "В лісі", "Ой, люлі, люлі, моя дитино", "Колисанка" та ін.

Нові композиції